Wat biedt de PC Helpdesk?
De PCHelpdesk beschikt over een mooie ruimte, waar 50+ inwoners uit de BEL gemeenten, zonder afspraak binnen kunnen
lopen. U kunt gebruik maken van de aanwezige computers om te internetten of te e-mailen. U kunt op de grote computerschermen aangeven waar u tegen aan loopt of waar u meer over wilt weten. Natuurlijk kunt u ook uw eigen laptop, iPad of E-Reader meenemen. Er zijn deskundige en geduldige vrijwilligers aanwezig om uw vragen te beantwoorden of om uw computerproblemen te helpen op te lossen.
Enkele keren per jaar organiseert de PCHelpdesk een informatiebijeenkomst over een onderwerp waarover we veel vragen
krijgen. U leest in de locale media en elders op deze website hoe u zich voor deze Thema bijeenkomsten kunt aanmelden.
Hieronder vindt u een aantal onderwerpen waarmee u bij ons terecht kunt:
- Ervaren en enthousiaste vrijwilligers helpen 50-plussers met al hun vragen over PC of tablet-PC zoals iPad of Smartphone.
- Wij beantwoorden uw vragen op gebied van Internetten, thuis netwerk, draadloze verbindingen, beveiliging en nog veel meer.
- Wij beschikken over moderne apparatuur en software.
- U kunt ook bij ons terecht met uw Apple-vragen.
- Enkele keren per jaar organiseren wij een themamiddag met interessante presentaties over
het gebruik van PC of tablet-PC.
- U kunt internetten; ook kunt u uw eigen laptop of tablet meenemen.
Computercursussen geeft de PCHelpdesk niet. Voor een cursus kunt u o.a. terecht bij Seniorweb afdeling Eemnes
of bij Seniorweb afdeling Laren, Blaricum
Ook maken we jaarlijks 3 tot 4 digitale nieuwsbrieven (zie de kolom links). Hierin staan tips over het
gebruik van de PC, hoe u bepaalde problemen kunt voorkomen of oplossen. U kunt
zich hiervoor opgeven via een e-mail aan de PCHelpdesk. U wordt dan ook tijdig via e-mail op de hoogte gebracht over komende Thema bijeenkomsten